2019-01-12

Automobilio pašildymas elektra

Tai namų statybos tema!
Daugiabučių savininkai tikrai nemeta prailgintojo iš 3 aukšto :)
O aš šildymo, "Teslos" įkrovimo laidą jau nuvedžiau. Reikia jį įdarbinti.

Teslos dar nėra, tai pasidariau automobilio pašildymą žiemą.

Šildytuvas veikia
Kai šalta, mano dyzelis įšyla tik iki darbo atvažiavus. Nei man nei automobiliui tai nesveika. Galima pašildyti elektra prieš užvedant.
Būtina priminti, kad šildomas garažas automobiliui nesveika. Nebent važinėjate pakankamai retai.

Vaizdelis ryte
Automobilio šildymo variantai yra įvairūs: nuo 10 iki 2000€.

Salono šildytuvas 10-100€.

Štai toks 100-200W / 12V vėjelis - šlamštas.
Kiek vertingesnis 220V šildytuvas 1-2KW.
Bet tokie specializuoti gana brangūs - 50-100€ ir šildo tik saloną. Dar pajungimas kainuoja. Galima tiesiog buitinį 1-2KW vėjelį įmesti.  Bet šildo tik saloną, o variklį - ne.
Dar yra visokie užpakalio šildytuvai :) bet girdėjau nusiskundimų kad nugarą sugadino.
Tad salono šildytuvai mane nedomino. Nesušalsiu per tas pirmas 10 min važiuodamas.

Variklio / Aušinimo skysčio šildytuvas

Titan (Simate) apie 50€ kainuoja.
http://www.topirankiai.lt/index.php?route=product/search&search=simate%20titan
2KW turėtų gana staigiai variklį užšildyt.
Pasirodė labai tinkamas, bet klausimas: ar šis variklis netrukdo aušinimo skysčio cirkuliacijai.
Tikrai trukdo. Juk tuo pašildymu naudojiesi gal tik 10-20 valandų per metus, o šis svetimkūnis (neveikdamas) įtakoja variklio darbą visą likusį laiką. Tad abejoju dar.

Rimti sprendimai / Webasto

Rimtos firmos kaip Webasto. Viską pašildo, valdoma mobilka, patikima, brangu (500-2000): http://www.kgk.lt/webasto/kaina
Bet čia labai nesigilinsiu. Tai komforto reikalai, o ne taupymo. Saikingo šaltuko nebijau.

Kaip visad, norisi pamėginti kokią egzotiką pigią tad iš kinų atsisiunčiau ...

Pigus automobilio alyvos karterio šildytuvas

Štai čia, apie 9€, klijuojamas prie karterio.
https://www.aliexpress.com/af/Silicone-Heater-Pad-Engine.html
Atsisiunčiau ir užsidėjau du 9x13, 250W, 220V
Du todėl, kad norėjau sujungti nuosekliai ir šildyti didesniu plotu, mažesne galia.
Reali plokštelių pamatuota galia yra 180W. Jos turi temperatūros daviklį kuris pats junginėja įtampą ir palaiko (spėju) apie 100-150C temperatūrą.


Servise pakelėm mašiną, nuvalėm karterį, užklijavom. Taip, kiniški šildytuvai tiesiog klijuojami 3M „lipučka“. Firma rimta, viską gamina, tai jei tai originali lipučka tai laikys.



Laidus izoliavau ir išvedžiau į išorę. Mano mašinos grotelėse buvo pramušta skylė, tad skylės daryti nereikėjo ;)


Kištukas prie  220V jungiasi tiesiog IP44 apsaugota 3 kontaktų rozete iš Senukų.
Servise siūlė užsukti į Lytagra parduotuvę - ten visokių puikių apsaugotų jungčių traktoriams yra, bet patingėjau, be to to įprasta 220V rozetė pravers kieme.


Lizas turi uždarymo dangtelį o kištuką uždarau Ikea kriauklės šlangos dalimi - puikiai tiko. Atjungus kištukas kišamas į skylę grotelėse.

Šildytuvo valdymas

2 dvigubi jungikliai, 1 diodas, 3 neoninės lemputės sujungus atlieka šias funkcijas.
Rodo ar pajungtas šildytuvas lauke
Įjungia šildymą 2 plokštelėmis, viso 90W
Įjungia šildymą 1 plokštele 180W
Įjungia šildymą 2 plokštelėms viso 270W
Paduoda įprastą 220V į rozetę

Štai schema ir sujungimas:



Kaip veikia gal neaiškinsiu nes kažin ar kas taip sudėtingai darys ;)
Galios reguliavimui ir indikacijai pakaktų 1 šildymo plokštelės, 1 jungiklio, 1 diodo ir 1 lemputės.

Štai įvairios reguliavimo ir indikacijos pozicijos. Galią rodo POWER.


Tai toks laikinas valdymo punktas. Vėliau laidus paslėpsiu gražiau.

Kiek kainavo šildytuvas

2x9€ plokštelės = 18€
Priklijavimas servise 10€
Jungtys, jungikliai apie 10€
Galios matuoklis  8€
Viso beveik 50€. Bet gal dar patobulinsiu už 20€.

Šildymo efektyvumas

Dar tik pradėjau naudotis. Kai lauke -5C, pašildžius 30min, automobilis šilumos požymius pradeda rodyt gal po 3km, kai įprastai - bent 5km. Mėginsiu šildyt ilgiau. Bus dar šalnų rimtesnių. Parašysiu kaip sakėsi.
Kai lauke -15W, tai šio šildytuvo efektyvumas net po valandos šildymo nelabai jaučiasi. Na gal tepalo temperatūrą pakelia +10C, gal lengviau užsiveda. Bet salonas greičiau neįšyla ;)
Režimas 90W manau visai naudingas nuolatiniam variklio šildymui naktį kai yra didesnės šalnos - pakelia VISO variklio temperatūrą bent 10C, manyčiau. O tai jau šis tas.

Galios nepakanka

Nors rašoma jog plokštelės galia 250W, reali jos galia 180W. O faktinė - tik apie 100W nes šiluma per 3M lipduką neefektyviai perduodama į karterį: plokštelė įšyla staigiai ir atsijungia.
Realybė: 100cm2 dydžio plokštelė perduoda tik 100W galios. Galingesnės statyti neverta.
Dabartines abi plokšteles pajungsiu per diodą, kad veiktų 50% galios ir be reikalo šilumos jungiklio nekankintų. Bus režimai 90W ir 180W.
Galią galima padidinti 2 būdais:
Šias plokšteles nulupti ir priklijuoti normaliais termoklijais, kurie gerai perduoda šilumą.
Tiesiog prie variklio priklijuoti papildomas 1-2 plokšteles viso 200cm2 dydžio 200W. Gal taip ir padarysiu.

Problemos ir tobulinimai

220V lauke ir šalia degalų - pavojinga. Tad tai ką darote yra jūsų rizika. Į naują benzininį automobilį tokio daikto gal nedėčiau. Nors.. dabartiniai automobiliai nėra kiauri. Pamenu iš mano pirmo BMW benzinas tiesiog kartais varvėdavo ;)
Pelės!  Tik dabar atsiminiau kenkėjus kurie mėgsta šilumą. Peles tai gali sudominti, bet tik jei šildoma nuolat. Pelių atsiginti galima pastačius šildymo taimerį (šildymui atsijungus valandai pelės išsinešdins) ar įrengus paprastą ultragarsinį pypseklį.

PAPILDYMAS 2023

Šildytuvas veikia. Nors kaip rašyta iš jo mažos galios naudos nėra daug. Jis tik palengvina užvedimą.
Šiais metais pajungus jungtis užtrumpino, nes į ją jau patenka vanduo, papuvo. Suveikė atskiras šio šildytuvo saugiklis. O jungtį pakeičia į kitą tokią pačią bet geriau izoliavau, labiau saugosiu nuo lietaus.
Pakeičiau ir schemą į paprastesnę.
Ši padėtyje I duoda 220V į rozetę arba 1/4 galios.
Padėtyje II pajungia 1/2 galios.
Pilna galia neturi prasmės nes šildytuvas negali tiek perduoti mašinai, perkaista automatiškai atsijunginėja.



2 komentarai:

  1. Tame bajeris ir yra, kad svarbiausia ziema siltas tepalas, nes su sustingusiu saltas motoras dirba beveik be tepimo ir nesvarbu, kad "ekspertai" raso straipsnius kaip greiciau isyla antifryzas ir vairuotojo sikna :) bet kazkodel praleidzia variklio tepimo klausima. Pastaba: nekenktu toki lapeli prisiklijuoti ir prie pavaru dezes, nesvarbu, kad ten tepalu niekad nekeiti

    AtsakytiPanaikinti
  2. Teisingai pajungus aušinimo skysčio šildytuvą - variklio šildymo kontūras nepasikeičia. Galima sakyti, kad jis jungiasi paraleliai šildymo sistemos per du papildomus trišakius, taip pat turi savo cirkuliacinį siurbliuką.

    Šiluma per skystį persiduoda gerai - variklis užšyla greitai.

    Šildytuvas turi automatiką - ir atjungia prie ~60C- todėl galima palikti ir ilgiau.

    Rezultatas: su benzinas-dujos automobiliu aš iš karto važiuoju ant dujų (vietoj 3-5 km riedėjimo ant benzino), nepalyginamai lengviau šaltu oru suka starteris.

    AtsakytiPanaikinti

Komentarai senuose blogo įrašuose moderuojami. Luktelkite kelias dienas kol Jūsų žinutė pasirodys.