2019-06-24

Benzininės žoliapjovės problemos. Gęsta. Pasitaisiau.


Norisi pasidalinti patirtimi.
Jei tai bučiau žinojęs, būčiau sutaupęs 35€ ir kelias dienas krapštymųsi..
Trumpai: jei žoliapjovė gęsta už minutės, tai patikrinkit IR kuro filtrą.
Bet gali būti ir kitos problemos. Daugumą, atrodo, jų čia apžvelgiu.

Žolę pjauti tingiu, pjaunu retai, tai žoliapjovės pasirinkimas buvo: kuo platesnė (bent 51cm) ir kuo pigesnė. Jokie pribumbasai tokiam darbui nereikalingi. Ir tokia logika pasiteisino- nesunkią žoliapjovę lengva greitai pratampyti sklypu. Jei žolė ypač aukšta, tai žoliapjovę traukiu atbulą: greita ir efektinga :) 
Didelė savaeigė žoliapjovė kur kas lėtesnė, ne tokia manevringa, be priekabos ir kaimynų pagalbos jos į taisyklą nenuveši..

Paprasčiausia NGP M510, T475, Gudnord 510

Prie 6 metus pas Stoker nusipirkau pigiausią, bet rodos labai populiarią žoliapjovę GUDNORD 510 SM. https://www.stokker.lt/vejapjove-gudnord-510-sm-gudnord/578113335
Su meganuolaida kosmetiškai pažeista žoliapjovė kainavo 300 Lt.
Dabar ją Senukuose ir Depo mačiau po 120€. Ji parduodama ir kitais vardais, pvz NGP T475, NGP M510L. Variklis-karbiuratorius ten vadinasi T475.
Beje, šią žoliapjovę galima kilstelti į super-aukštą lygį - 9-10 cm.  Patogu pjauti aukštą žolę.

Kurą reikia išpilti

Gamintojas prašo žoliapjovę žiemą nepalikti su kuru.
Nesupratau to reikalavimo. Kaip jį išpilti?
Gal 4 metus palikdavau su kuru ir nieko blogo neatsitikdavo. Kol ... atsitiko.
BEJE, kaip vėliau sužinojau, visą kurą išpilti labai paprasta: tiesiog variklį leisti tol kol visas kuras baigsis ;)  Elementaru, bet instrukcijoje tai neparašyta, o pats nesusiprotėjau.

Taigi, laikant su kuru, po žiemos atsirado problema:

Užvesta žoliapjovė dirba nestabiliai ir gęsta už minutės

Pailsėjusi 10 minučių, vėl taip pat elgiasi.
Forumuose prisiskaičiau visokiausių patarimų:
  • Pakeisti benziną. Nepadėjo.
  • Patikrinti kuro dangtelį, gal jis oro nepraleidžia. Nepadėjo.
  • Pakeisti/išvalyti oro filtrą. Nepadėjo.
  • Išvalyti išmetimo sistemą. Nepadėjo.
  • Patikrinti žvakę. Nepadėjo.
  • Nuimti išvalyti karbiuratorių. Jis už oro filtro. Išvaliau su Carb. cleaner. Nepadėjo.
Detaliau patikrinau karbiuratoriaus dalis. Girdėjau, kad paliktas benzinas 'suėda karbiuratoriaus membraną'. Jokios membranos neradau. Tik viena tarpinė jau buvo smarkiai paplonėjus. Ją pakeičiau tiesiog siūlu. Nepadėjo.


Beje, šalia šio sklendės yra plastmasinis varžtas kurio reguliuojamos mimalios variklio apsukos. Bet ji pareguliuoti galima tik nuėmus oro filtrą.

Klaidinga Stokker taisyklos diagnozė

Nuvežiau žoliapjovę pas pardavėją. Jie turi remonto dirbtuves. Pralaikė 3 dienas, atrodo nieko nežiūrėjo, bet diagnozavo: karbiuratorių reikia keisti. 63€ kainuos.
Ačiū, ne. Užmokėjau jiems 16€ 'diagnozę', 17€ jiems už T475 karbiuratorių kurį per 5 min pakeičiau pats. Panaudojau senas tarpines nes Stoker naujų neturėjo. Šias izoliavau juodu tarpinių  izoliatoriumi kuris neskirtas liestis su benzinu, bet nieko geresnio neradau.

Karbiuratorius - sudėtingas įrenginys. Bet ardyti jį paprasta

Nepadėjo! Nei kiek.
Beje, 'atradau' kad virš karbiuratoriaus yra naudinga geltona pompelė-mygtukas. Ant jo patariama spustelti tik 1-3 kart ęsant šaltam orui, bet man ji visad padėjo užvedinėti pusgyvį variklį.

Elementaru - užsikimšęs benzino filtras

Požymiai buvo panašūs į prastą benzino padavimą. Patikrinau: bingo! Benzo filtras vizai užsinešęs. Filtras - tai plonas baltas vamzdelis gudriai paslėptas kuro padavimo vamzdelyje.
Filtrą prapūtus su Carb. cleanert, žoliapjovė atgijo ;)

Filtras ir valiklis

Taigi Stoker remontininkai kažkokias aferas suka. Nepatikima kontora :( 
Arba meistras tiesiog užsimiegojęs... Bet juk net ir didelę techniką jie taiso. Kaip...?

Su atgaivinta žoliapjovę net gerokai apaugusį 20a sklypą apibėgu per 2-3 val.
Gera mankšta ;)

Vietinis gandras tikrina nupjautą pievą

Gęsta motoblokas DAC 6500

Iš kaimyno buvau pasiskolinęs paprastą (600€) bent neblogą motobloką sklypo kultivavimui.
Ir pas mane atsitiko tas pats!  Pradėjo gesti už minutės. Tokį monstrą pats į mašiną neįkelčiau, į taisyklą nenuvežčiau. Teko studijuoti instrukciją ir aiškintis ;)
Pasirodo, norėdamas kultivuoti giliau motobloką pernelyg paverčiu. Tada suveikia jo tepalo daviklis.  Pareguliavus padargus, viskas susitvarkė.



Negeskite! :)


Per Jonines atlikom tradicines palečių deginimo apeigas... ;)

3 komentarai:

  1. Nebeužvedžiau ir aš pas tėvuką jo senosios, gal jau dešimtmetį tarnaujančios savaeigės. Tai perrinkau, bandžiau valyti karbą, prapūtinėjau kas prieinama, nepadėjo. Važiavau pas automobilistus, kad duotų ką į karbą įpurkšt, bet mano nuostabai, sako panelės valiklio įpūsk, bus tas pats. Pabandžiau - VEIKIA :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kažkada servise, kai mano senas Opelis nesivedė, tiesiog prie kasos iš dėžės ištraukė valiklį ir liepė šituo užvedinėt. Padėjo. Populiari priemonė matyt.
      Beje, minėtas Carb. Cleaner (valiklis) irgi tam skirtas - net užrašyta. BEJE, karbiuratorių valiklis puikiai valo ir etikečių likučius ;)

      Panaikinti
    2. Karbiuratorių valiklis betkokį brudą valo :) Geras dalykas.

      Panaikinti

Komentarai senuose blogo įrašuose moderuojami. Luktelkite kelias dienas kol Jūsų žinutė pasirodys.